sreda, 5. september 2012

Risanje na porcelan

Pisalo namenjeno prav pisanju po porcelanu,
barva v steklenički za steklo in porcelan
ter bleščice v prahu.
Čeprav to ni bil moj zadnji projekt, bo vsekakor prvi, o katerem bom pisala po dopustniškem premoru. Mimogrede, risanja na porcelan sem se lotila prvič. Najprej sem nabavila paket barv za steklo in porcelan v stekleničkah, v katerem so štiri osnovne barve (rdeča, modra, zelena in rumena) ter konturna barva (za obrobljanje). Poleg dobiš še posebno folijo, ki služi preslikavam (nanjo nekaj narišeš, nato pa motiv s folije odlepiš in z vodo prilepiš na skodelico, kozarec ipd.). Ta folija je edina, s katere lahko motiv dejansko odlepiš in prilepiš drugam. Na začetku sem narisala nekaj motivov na navadno folijo, ki mi je na otip delovala podobna tisti, ki je priložena paketu, a žal motivov nisem spravila več dol.

Risanje z barvami na porcelan je lahko pod nadzorom
odrasle osebe zabavno tudi otrokom, še posebno takrat,
ko želijo tudi sami s svojim prispevkom nekoga obdariti. 
Kasneje sem prenehala z risanjem na folijo in barvo začela s čopičem nanašati direktno na porcelanasto skodelico, kar je sploh praktično, če ne nameravaš uporabljati konture (brez konture je posušeno barvo težko spraviti s folije). Nanašanje direktno iz stekleničke pa je ustvarilo 3D videz, čeprav je bilo potrebno paziti, da se barva ni razlila.




Strganje barve
Risanje na skodelico ali kozarec zaradi ukrivljenosti ni tako enostavno kot se sprva zdi. Praktično nemogoče je narediti preslikavo na skodelico s pomočjo šablone. Pri kozarcu bi si še lahko pomagali z lepljenjem šablone z notranje strani, saj je kozarec prozoren, a pri porcelanu te možnosti ni. Zato pride prav, če imaš malce umetniške žilice v sebi, če je pa slučajno nimaš, pa tudi nič hudega, ker sem ugotovila, da je barvo mogoče spraviti dol z zobotrebcem ali nohtom. S to preprosto tehniko strganja pa si lahko pomagamo tudi pri oblikovanju motiva.


Barvanje s flomastri za porcelan
Ko sem med nakupovanjem potrebščin naletela na pisala za pisanje po porcelanu, ki še najbolj spominjajo na flomastre, sem bila prepričana, da bo krašenje porcelanastih skodelic postalo še lažje. Lažje že mogoče, a žal ne preveč estetsko, kajti največja slabost teh flomastrov je bilo puščanje temnih pikic na mestih, kjer si s pisalom šel slučajno čez ravnokar pobarvano površino. Druga slabost pa so sledi, ki so nastajale z vsakim potegom po skodelici. Enakomerne obarvanosti, ki jo nudijo barve iz stekleničke v kombinaciji s čopičem, tu ne moremo pričakovati. Naj še omenim, da je konica flomastra med barvanjem razpadala in koščke puščala po barvani površini. Vendar ta problem sem reševala s prirezovanjem konice.


Bleščice
Poleg barv v stekleničkah in flomastrov sem zasledila še posebne barve za porcelan z bleščicami. Ker imam doma več bleščic v prahu, sem pomislila, da bi mogoče naredila eksperiment in bleščice zmešala z barvo za porcelan kar doma. V barvo sem vsula dobršen del bleščic, rezultat pa si lahko pogledate na priloženih fotografijah. Na fotografiji levo je skodelica pobarvana z rumeno barvo, kateri so bile dodane zlate bleščice. Zaradi velikih zlatih koščkov, je bil efekt svetlikanja pri teh bleščicah najboljši. Poleg imamo ciklamen bleščice, ki so bile dodane temno roza barvi in je efekt svetlikanja manjši, ker so bili delci teh bleščic občutno manjši od zlatih. Na sliki desno pa so uporabljene rumene bleščice v kombinaciji s ciklamen bleščicami.






   Klikni na sliko za povečavo!

Tako za barve v stekleničkah kot flomastre je proizvajalec zagotavljal, da je mogoče po zapeki na 160°C (90 minut) izdelke brez skrbi prati v pomivalnem stroju, in z velikim veseljem lahko to potrdim, saj skodelice in kozarci vsakodnevnemu strojnemu pranju kljubujejo že najmanj en mesec!


4 komentarji:

  1. Živjo! Tale krožniček izgleda super =) Ali slučajno veš, če smem porisat čokoladni fondue? Ne vem natanko, do katere temperature se segreva med uporabo, ko spodaj gori čajna svečka. Bi šla lahko barva dol? Hvala..

    OdgovoriIzbriši
  2. V bistvu ne vem, če bi šla barva med segrevanjem dol. Zagotovo bi prenesla temperaturo 160°C, kolikor je temperatura, na kateri se barva utrjuje. Lahko naredim test in ti sporočim, kako se je obneslo. Sporoči mi, če je zadeva še aktualna.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zdravo mene pa nekaj zanima prav tako sem risala s flumastri znamke Hobby line in vsi jih ful hvalijo kako so vzdržljivi, jaz pa sem porisano šalčko posušila in zapekla po navodilih in vsa barva gre dol....pekla sem na 160 stopinj 30 minut kot je napisano v navodilih. prav žal mi je vsega truda ki sem ga vložila da bi ga sedaj sprala dol...ali mogoče veš če je krivo to da sem pečico grela še ventilatorsko ? hvala in lep pozdrav Jasna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi jaz sem uporabila izdelke Hobby Line-a in se mi barva ne spira dol pa perem skodelice v pomivalnem stroju! Je pa res, da sem pekla na programu zgoraj/spodaj gretje in ne ventilatorsko. Si poskusila še enkrat zapeči?

      Izbriši