sobota, 16. junij 2012

Štetje do 100 in vse, kar spada zraven

Pred dobrim tednom je na vsaki dve minuti do mene pritekel naš kratkohlačnik z enim in istim vprašanjem:
"Mami, katera številka je ... ?"
V vseh primerih je povedal tri številke, ki so dejansko predstavljale trimestno število doseženega rezultata pri neki didaktični računalniški igrici, ki jo je igral. To tekanje sem ter tja me je spomnilo na neko podobno situacijo, ko je vsakih pet minut prišel do mene z vprašanjem: 
"Mami, kako se napiše ...?"
Šlo je za shranjevanje njegovih risbic, ki jih je narisal v programu Slikar. Tako se je naučil pisati in pomislila sem, da bi se na podoben način sedaj lahko naučil tudi poznavanja trimestnih števil. A kot sem spoznala pri tej lekciji, če otrok zna šteti do sto še ne pomeni, da tudi pozna vsa števila do sto. Tako se je rodila ideja o numerični tabli. Sprva sem razmišljala, da bi naredila številski trak, a ta ni nudil tako širokega spektra uporabe kot prikaz števil v tabeli, kar bom pojasnila v nadaljevanju, a najprej nekaj besed o sami tabli.

V svoji ropotarnici sem spet malo pobrskala in pot mi je prekrižala lesena plošča dimenzij 32 x 45 cm. Prebarvala sem jo z oranžno akrilno barvo in nanjo s svinčnikom narisala tabelo 10 x 10, pri čemer je posamezno okence merilo 3 x 3 cm. Na sredino tega okenca je prilepljen magnetni trak. S svinčnikom narisano tabelo sem nato zbrisala z radirko. Kartončki s števili od 1 do 100 imajo dimenzije 2,5 x 2,5 cm in so narejeni iz tršega papirja (270 gsm). Na zadnji strani imajo prilepljen magnetni trak nasprotnega pola (da se magneta privlačita). Spodaj, pod tabelo s števili, sem namenila prostor računanju. V ta namen sem dodala še 24 okenc.

Na dnu table je z ježkom pričvrščen tekstilni kvadrat (ne vem, kako bi ga drugače poimenovala) z žepki za posamezna števila od 0 do 1 ter enim žepkom, kjer so spravljeni znaki za seštevanje, odštevanje, množenje in deljenje ter enačaji. Mere tekstilnega kvadrata so 26 x 26 cm. Uporabila sem dva kosa enako velikega zelenega platna, ki sem ju zlepila skupaj s suhim lepilom na poli (uporablja v šiviljstvu) s pomočjo likalnika. Lahko bi uporabila tudi kaj drugega (npr. karton), vendar nisem imela nič primernega pri roki. Posamezen žepek ima dimenzije 5 x 4 cm, največji 9 x 4 cm. Dimenzije oranžnih kartončkov s števili v žepkih imajo dimenzije 2 x 2 cm. Naredila sem po 4 kartončke za vsako število.
Na vrh tekstilnega kvadrata sem prilepila samolepilni ježek, drugega pa sem prilepila na zadnjo stran numerične plošče spodaj.

Sedaj pa še nekaj besed o tem, zakaj sem se odločila za izdelavo numerične table v taki obliki kot sem jo prikazala. Preden sem se lotila pisanja tega blog prispevka, sem imela tablo na preizkušanju, da sem preverila njeno učinkovitost in sledila zanimanju našega fanta zanjo. Opozarjam, da po izobrazbi nisem pedagog, vendar le mama, ki pri razlagi stvari, ki otroka zanimajo, uporablja zdravo kmečko pamet. Torej, najprej poskušam razložiti na način, ki se mi zdi primeren za njegovo razumevanje in če ne dojame, poskušam obrazložiti na drugačen način.
To so nekatere izmed možnosti, ki jih numerična tabla omogoča:

- štetje na glas od 1 do 100 z gledanjem na tablo
- razumevanje položaja števil od 1 do 100 
  (npr. število 53 se nahaja med številoma 52 in 54)
- štetje po deseticah
- pravilno umeščanje podobnih števil (npr. 74 in 47)
- zapisovanje stotic
- računanje
- zapis računov v vrstični ali tabelarični obliki
- računanje s prehodom; razbijanje števil (npr. 21 + 43 = 21 + 20 + 20 + 3)
- enostaven prikaz sodih in lihih števil
- razumevanje zaporedja (npr. 1, 3, 6, 10 ...)

Enostaven prikaz sodih in lihih števil
Zapisovanje in razumevanje stotic
Prva številka je namenoma druge barve.
Pravilno umeščanje podobnih števil
Vrstični način računanja
Tabelarični način računanja

Ni komentarjev:

Objavite komentar