petek, 27. julij 2012

Ribiška moda

Foto: Urša Cesar
Za tajske tradicionalne ribiške hlače sem prvič slišala kakšni dve leti nazaj. Več posameznikov je bilo čisto navdušenih nad njimi in tako ni bilo preveč presenetljivo, ko je črv radovednosti obiskal tudi mene. Sprva sem si ogledala ponudbo spletne trgovine, ki me je impresionirala z izborom, nekoliko manj pa s ceno. Te hlače so se mi zdele takrat predrag špas (danes se mi zdijo cenejše), sploh v času razmaha krize, in sem se odločila, da jih zašijem sama. Obredla sem cel svetovni splet, da sem končno nekje bogu za hrbtom našla navodila, kako ukrojiti te hlače. Hlač nisem zašila, da sem dejansko naredila kroj, pa sem ugotovila šele pred kratkim, ko sem nekaj šarila po škatli, kamor spravljam te reči.

Kakorkoli že, da nadaljujem z zgodbo ... na nedavnem obisku pri mojih starših do mene pride sestra z zadnjo Burdo (6/2012) v roki, mi pokaže fotografijo, kjer nasmejana mladenka skaklja po plaži, ter me vpraša: »A bi ti znala meni narediti takšne hlače kot jih ima tale?« Vmes mi še obrazloži, da je revijo oziroma to stran že nastavila mami in ji poskušala na ta način diskretno sugerirati, da naj ji sešije te hlače, vendar mama očitno še ni dodobra usvojila sestrinega nekonvencionalnega komunikacijskega prenosa informacij, saj je revijo zaprla in pospravila nazaj v omaro, sestra pa je po tem sklepala, da iz te moke ne bo kruha. Med njenim pojasnjevanjem poiščem v reviji kroj za izdelavo teh hlač in srčni utrip se mi je kar povišal, ko sem hlače v priloženi brošurici prepoznala! Tradicionalne ribiške hlače iz Tajske! Navdušenje je bilo tako veliko, da sem sprva bila nesposobna dojeti, da ni priloženega kroja za te hlače, temveč le navodilo! Če me ne bi spet obiskal tisti radovedni črv, ki je vame zavrtal že pred dvema letoma, in če ne bi bila v vse skupaj vpletena še moja sestra (kateri sem dolžna uslugo ali dve), bi revijo zaprla in pozabila nanjo. Tako pa sem si eno dopoldne po obrokih (ne mislim po obedu, ampak po obrokih kot obročno odplačevanje nečesa) vzela čas med svojimi običajnimi opravili ter izrisala ta kroj. Še prej sem pa računala kot zmešana, da sem narisala na pravem mestu črto kroja v tistem 5-centimetrskem kvadratku. Sama sebi sem čestitala, ker sem nekaj dni prej našla že narejen kroj izpred dveh let, saj sem lahko tako tistega le tu in tam malo korigirala in si prihranila ogromno dela.

Izdelava tradicionalnih tajskih ribiških hlač, katerih posebnost je enostaven kroj in udobna nošnja, se izvrši na sledeč način:

1. Potrebujete junijsko številko revije Burda (6/2012). Navodila za izdelavo hlač najdete v priloženi brošurici krojev pod številko 128 z naslovom Hose. Gre za kroj hlač s strani 19. Navodila so v nemščini, vendar za sam izris kroja to niti ni tako pomembno. Če slučajno ne bi vedeli, kaj pomeni "1 Karo = 5 x 5 cm gross", si pomagajte z Googlovim prevajalnikom. Druga nemška navodila za te Hose sem, priznam, le na hitro z očmi preletela. Ko sem videla, da imam težave že z dešifriranjem "2 Passenteile 56 - 60 - 64 cm weit, 38 cm lang, davon sind oben 11 cm Besatz", se z drugim tekstom res raje nisem šla ukvarjat. Ah, pa še to ... Burdo si lahko izposodite v knjižnici, če je več ne morete dobiti v trgovini.

2. Potrebovali boste blago. Količina je odvisna od dolžine hlač. Najbolje, da si najprej izrišete kroj za hlače (na želeni dolžini) in kroj za pas ter nato izmerite, koliko blaga boste potrebovali. 

3. Kako posamezne dele sestaviti skupaj, pa sledite spodnjim navodilom. Spet opozarjam, da nisem poklicna šivilja in je čisto mogoče, da obstaja boljši način šivanja teh hlač, vendar meni je bil ta najlažji. To ni prevod navodil iz revije Burda! Zakaj, sem pojasnila že pod prvo točko. Vse šive morate utrditi s cik-cak šivom! Podrobnejša navodila o krojenju in šivanju hlač najdete na tej povezavi.

Slika 1
Ste opazili, da sta sedala prednjega in zadnjega dela identična? Zato je ta kroj enostaven.

Slika 2
Sledi šivanje razkoraka.

Slika 3
Dolžina pasu (62 cm) je odvisna od širine hlač v pasu z dodanim 1 cm na vsaki strani za šiv.
Preverite, da se oboje ujema že na kroju, tj. pred urezovanjem! Pri meni je prišlo 62 cm
(kroj za konf. št. 38/40).
Po Burdinih navodilih je višina pasu 19 cm (38 cm), če sem si prav prevedla,
vendar se je meni to zdelo premalo in sem jo povečala na 27 cm (54 cm).

Slika 4

Slika 5
Našijemo trak dolžine cca. 180 cm ali več. Zarobimo dolžino hlač.

Ko sem svoje prve hlače po ne ravno zadnji ribiški modi sešila, sem komaj čakala, da jih oblečem! Mogoče so bila moja pričakovanja previsoka ali pa sem morda v njih preživela še premalo časa, kajti moj prvi vtis je, da neke velike dodane vrednosti teh hlač ne vidim. Prva težava je hitrost oblačenja. V primeru, da bi morali na hitro zapustiti stanovanje, bi prej prišli ven, če bi nase navlekli trenirko kot pa tole čudo. Dokler ne usvojiš prepogibanja in zavezovanja, ki je za začetnika lahko kar zahteven zalogaj, lahko dodobra nasmejiš tiste, ki te pri tem opravilu opazujejo. Sama sem prvič celo potrebovala pomoč, da mi je nekdo hlače pridržal, medtem ko sem poskušala pogruntati sistem zavezovanja. Sklepam, da je bil to glavni razlog, da se te hlače niso tako zelo prijele pri potrošnikih kot hlače na zadrgo, gumbe ali tiste na elastiko v pasu (trenirke). Po vrhu vsega pa urejen izgled zahteva še nekaj dodatnega dela, da vse lepo zapogneš in nategneš, razen če že v štartu ciljaš na hojladri hojladro imidž

Foto: Urša Cesar

Vsekakor pa imajo te hlače tudi nekaj zavidljivih prednosti, in sicer prva največja je njihova univerzalna velikost. Lahko greš na vrtno veselico, se nažreš čevapčičev in pleskavic, poleg poješ štruco kruha, piješ pivovarski zvarek in še opazil ne boš, da si se s stranišča vrnil z vozlom (pentljo) na drugem mestu. Zagotovo bi prišle prav kakšni nosečnici. Druga velika prednost pa je predvsem za tiste, ki se lotevajo šivanja teh hlač sami. Namreč, te hlače nimajo klasično ukrojenega prednjega in zadnjega dela, tako je praktično nemogoče posamezna dela napačno sestaviti skupaj! Ko usvojiš zavezovanje, pa najverjetneje te hlače postanejo stalni prebivalec vaše omare.

Foto: Urša Cesar
Foto: Urša Cesar





















Ni komentarjev:

Objavite komentar