torek, 17. julij 2012

Šahmajster

V ožjem krogu naše družine se moška populacija navdušuje nad starodavno igro šah. Zase lahko mirno rečem, da me ta igra ne pritegne preveč, mogoče prav zato, ker sem obkrožena s samimi profesionalci, ki so se na pamet naučili vsa šahovska pravila in z menoj pometejo v štirih potezah, s prvima dvema pa si praktično že sama nevede zapečatim usodo. V 9 igrah od 10 sem tako poražena in še tisto igro, ki jo zmagam, imam za nasprotnika petletnika. Kljub vsemu pa poznam osnovna šahovska pravila, ki sem jih upoštevala pri oblikovanju motiva za to majico. No, vsaj tako sem mislila. 

Ko sem svoj končni izdelek pokazala enemu velikemu in enemu malemu šahovskemu navdušencu (v časovno različnih obdobjih), je bilo njuno prvo vprašanje: "Kje pa sta kralja?" Že, ko sem izbirala figure, ki se bodo pojavile na motivu majice, sem vedela, da se moram držati dveh osnovnih pravil:

1. kralja sta must have, ker sem pričakovala, 
    da se bo vsak spotaknil ravno ob njiju, če ju ne bo na sceni;
2. kralja morata biti postavljena na šahovnici v skladu s šahovskimi pravili.

Levo šablona figure kralja, desno oskubljena figura kralja
z novim krstnim imenom tekač.
Drugo točko mi je uspelo realizirati, kar je postalo brezpredmetno, predvsem zato, ker mi je spodletelo pri prvi točki. Ko sem tako enega kot drugega šahmajstra razsvetlila in pokazala figuri, ki naj bi predstavljali kralja, sta oba odvrnila: "Ne, to je tekač." Priznam, da je kralj na končnem izdelku res postal bolj podoben tekaču kot samemu sebi, vendar v načrtu je imel tisti farovški križ na vrhu, ki sem ga tekom rezanja oskubila v neke vrste krogec. Pri zmedi pa je pomagal še izbran dizajn, ki je bil bolj pisan na kožo tekaču kot kralju. 

Izrezane črke, kvadratke in figure sem razporedila po
majici in prilepila z lepilom za tekstil. Nazadnje sem še
kvadratke in črke prešila s cik cak šivom.
Zaradi majhne prostorske razpoložljivosti majice sem se odpovedala klasični šahovnici s 64 kvadratki  ter raje naredila šahovnico dimenzij 4 x 4. Ker prvi poskus izrezovanja figur iz blaga za majhne kvadratke ni bil najbolj uspešen, sem se odločila, da bodo kvadratki, na katerih bodo stale figure, bili večji od preostalih. Nato pa sem potrebovala skoraj eno uro, da sem pravilno umestila večje kvadrate med manjše in v vse smeri obdržala izmenjujočo modrozeleno-rdečo postavitev. 

Z napisi za na majice imam vedno kar nekaj težav, ker se je potrebno spomniti nečesa novega in izvirnega, kar še nihče ni uporabil oziroma nekje objavil. Napisa Šahmajster pa se je spomnil nihče drug kot očka zagreti šahist, ki je navdušenje nad to igro prenesel tudi na svoja dva (zaenkrat še) majhna sinova.

Pripravila sem pdf šablono motiva z majice, ki jo lahko uporabite za izrez našitka ali pa si motiv preslikate na majico in pobarvate v svojih barvah z barvami za tekstil.


Ni komentarjev:

Objavite komentar