ponedeljek, 16. julij 2012

Tisk na majico z Image Makerjem

Preslikana lokomotiva in vagona v kombinaciji s flomastri za tekstil.

Pred nekaj meseci sem v trgovini s takšnim in drugačnim ustvarjalnim programom naletela na Dylonov Image Maker, ki naj bi slike na papirju prenesel na blago v 3 preprostih korakih. Ne da bi sploh prebrala pripeto navodilo, sem ga v tistem prvem navdušenju kupila. Ko sem prišla domov in začela brati navodilo, pa zadeva ni več izgledala tako enostavno kot so prikazovali na embalaži tega čudežnega 'makerja'. Pospravila sem ga v škatlo, kjer je čakal vse do teh poletnih dni, ko so luč sveta ugledale reciklirane kratke majice za našega starejšega fanta. Eno izmed njih sem žrtvovala za ta poizkusni projekt in posamezne korake foto dokumentirala.
 

1. Potrebujete majico (ali kakšno drugo oblačilo), ki naj bo svetle barve. V navodilih piše, da se IM (Image Maker) najbolje obnese na svetlih tkaninah, ker barva temnejših tkanin pronica skozi preslikan motiv. Obvezno morate majico predhodno oprati, še posebno, če je nova!

2. Potrebujete motiv, ki ga boste preslikali na majico. Preslikava bo zrcalna (to upoštevajte, če boste imeli motiv s črkami ali številkami). V navodlih priporočajo, da se uporabi črno-belo ali barvno fotokopijo. Čeprav imam doma barvni ink jet tiskalnik, sem sklepala, da proizvajalec ni imel ravno tega tiskalnika v mislih, ko je govoril o barvni fotokopiji, temveč lasersko zadevo, ki barvo na papir zapeče. Zato sem svoj motiv, ki si ga lahko naložite s klikom tukaj, natisnila z laserskim tiskalnikom. Motiv izrežete.
Jaz sem tu naredila drzen korak in svojo lokomotivo ter vagona ponekod pobarvala z navadnim zelenim flomastrom, ki se ga lahko spere z vodo. Sem imela tudi flomaster, ki je vodooporen, vendar ni bil pravega zelenega odtenka, da bi se ujemal z zelenim odtenkom majice. Mimogrede, motiv sem dobila tako, da sem poslikala s fotoaparatom dve sinovi igrači in ju nato računalniško obdelala.


3. Ko ste motiv izrezali, ga položite na papirnato podlago in premažite z IM. Premaz naj bi bil tako na debelo namazan, da je motiv komaj viden. Tako zelo nisem pretiravala, raje sem IM nanesla po občutku. Premaz naj bi bil enakomerno razporejen po celotnem motivu, kar je razmeroma težko dosegljivo. Vsebina tube po zagotovilu proizvajalca zadostuje za približno dva A4 formata.



4. Motiv nato s premazano stranjo navzdol pritisnite na majico. Mislim, da je odveč omenjati, da prej premislite, kje točno na majici želite imeti motiv, ker popravljanje ne bo ravno mogoče.


5. Sedaj motiv prekrijte s papirnato brisačko, vzemite v roke kakšen valjček (jaz sem uporabila kar tistega, ki ga uporabljam za peko pit) in z valjanjem v različnih smereh zgladite motiv in popivnajte odvečen IM, ki je prilezel izpod motiva. Pri meni je bilo le-tega zelo malo (beri: nič), ker motiva predhodno nisem pretirano namazala z IM. Tudi z glajenjem ni bilo težav, ker sem motiv natisnila na malce debelejši papir.


6. Počakate, da se vse skupaj posuši. V navodilih piše, da je najbolje pustiti, da se suši čez noč, kar sem tudi storila (to je bilo približno 8 ur). Sedaj sledi korak, ko z vlažno gobico namočite motiv in ...



7. ... počasi, a vztrajno strgate papir z motiva. V navodilih to sicer ne piše, ampak jaz sem motiv kar lepo namočila in konkretno drgnila, da sem spravila papir stran. Vrhnji sloj oziroma papir odstranjujete od sredine navzven. Na nekaterih mestih, predvsem proti koncu odstranjevanja, sem si pomagala tudi z nohtom.


8. S pogledom od strani se prepričate, da ste res odstranili ves papir. Prenešen motiv bo rahlo svetlejših barv od tistega z originala na papirju. Na sliki spodaj lahko vidite, da je na moji majici ob motivu zelena meglica (v realnosti je bolj vidna kot na tej fotografiji). Tukaj sem dobila svoj odgovor na vprašanje, zakaj naj bi se uporabilo ravno fotokopijo za prenos motiva na blago. V tej fazi me je močno skrbelo, ali bom s pranjem spravila to zeleno meglico stran.


9. Po strganju papirja z vlažno gobico je potrebno spet počakati, da se vse skupaj nazaj posuši. Sledi še zadnji korak in to je, da motiv še enkrat premažemo z IM, da ga na majici utrdimo. Premažemo na tanko in nežno, kolikor je le to mogoče. V navodilih sicer piše, da s čopičem IM vtrete na motiv, ampak meni ni bilo najbolj jasno, kako lahko nekaj s čopičem vtreš. Zelo sem pazila, da sem IM nanašala le po motivu in nič na majico, ker sem upala, da bom s pranjem odstranila tisto zelenico okoli lokomotive in vagonov. Zadnje, kar sem si želela je, da bi karkoli utrdila še izven motiva.


10. Kar je bilo prej gladko kot led, postane po drugem nanosu brazdasto kot sveže zorana njiva. V tem pogledu me je IM razočaral. Mogoče sem sama naredila kje napako z izbiro čopiča, mogoče je bila skrivnost v tistem vtiranju IM-ja na motiv ... ne vem. Dejstvo je, da sem pričakovala lep sijajen ali mat gladek videz prenešenega motiva, dobila pa tole brazdasto zadevo.


11. Do prvega pranja naj bi počakali vsaj 72 ur, vendar meni se je mudilo, ker smo šli na morje in sem majico oprala že po slabih 48 urah. Prala sem jo na 15-minutnem programu z zelo malo pralnega praška. Z rezultatom sem bila več kot zadovoljna, saj sem odstranila zeleno meglico okoli lokomotive in vagonov, na motivu pa nisem zaznala nobenih poškodb. Posušila sem jo na zraku. Sedaj je bila majica skupaj z motivom pripravljena na nadaljno obdelavo. Proizvajalec zagotavlja, da lahko po motivu prenešenim z IM barvamo in rišemo z barvami za tekstil, celo s 3D barvami, bleščicami ali barvami z metalnim leskom.

Splošen vtis: 
Besedilo na embalaži je po mojem mnenju zavajujoče, saj dobiš vtis, da je prenos nekega motiva s papirja na blago ne samo enostaven, temveč tudi hiter. Pa ni ne eno ne drugo. Tisti trije koraki z embalaže so se spremenili v celostranska navodila na A4 formatu s celim kupom alinej. Posamezni koraki so lahko dokaj zamudni, predvsem tisti pod točko 7, da ne omenjam ravno tistih, ki se nanašajo na sušenje. Preslikan motiv je trpežen, če že nima ravno gladkega videza, vendar gre lahko pri slednjem za mojo napako. Menim, da je Image Maker izredno kvaliteten za prenos slik na majico, še posebno, če primerjam z eno ekspedicijo v preteklosti, ko sem majice odnesla v tiskarno in so se mi natisnjeni motivi po prvem pranju sprali dol. Tudi cena je občutno ugodnejša od tiste za A4 format, ki ga zaračunajo v tiskarni.

-   časovno zamudno
kvaliteta preslikave, cena


Ni komentarjev:

Objavite komentar