petek, 6. julij 2012

Mošnjiček z utrjenim dnom

V svojem zadnjem blog prispevku sem omenila, da v kratkem sledi še nekaj več besed o izdelavi mošnjička. Vendar, kot sem nedavno spoznala, tudi blogerji včasih zbolijo in posledično med eno in drugo objavo mine več časa kot običajno. Zato se bodo najverjetneje od sedaj dalje moje objave končale  na manj časovno določen način.

Izdelava mošnjička ni nobena znanost. Se pa lahko zgodi, da ga potrebuješ iz takšnega ali drugačnega razloga in takrat pride prav kakšen napotek, kako se to naredi. Mošnjiček brez trdnega dna je izdelati še najenostavneje, saj iz blaga le izrežeš krog, nato izrežeš še temu (mersko) prilagojen kos blaga v obliki pravokotnika, da obšiješ ta krog in trak, s katerim se bo mošnjiček lahko zaprl. Če pa bi kdaj potrebovali mošnjiček s trdnim dnom, pa imate spodaj prikazanega enega izmed načinov (so še enostavnejši s tanjšim dnom, npr. s kartonom ali lepenko). 


1. Vzamemo obroček. Jaz sem uporabila obroček od zaves premera 5,5 cm in višine 6 mm. Luknja v sredini obročka meri 3,5 cm. Če nimate pri roki obročka, lahko iz kartona izrežete več krogov potrebne dimenzije in jih zlepite skupaj enega vrh drugega, dokler ne pridete do želene višine. Ne pozabite na luknjo v sredini kroga, če boste delali po teh navodilih!
2. Izrežeš en velik kvadrat/krog blaga okoli obročka in ga nato zvežeš skupaj z navadno vrvico.
3. Odvečni del blaga porežeš stran tako kot prikazuje slika. Zato sem uporabila obroček, da lahko ta del, ki je zavezan z vrvico, skrijem v luknjo na sredini obročka.


4. Sledi izrezovanje še enega kroga, ki je za približno 1,5 cm naokoli in okoli večji od obročka.
5. S tem izrezanim večjim krogom pokrijemo zgornji del obročka, ki je zavezan z vrvico, ter ta del ročno zašijemo na del z obročkom.
6. Končan spodnji del mošnjička.


7. Sledi izdelovanje zgornjega dela mošnjička. Prej je potrebno izmeriti obseg obročka (z navadnim metrom ali pa z računanjem). Potrebno širino enega kosa (na sliki sta dva) dobimo na sledeč način: (obseg / 2) + 2 cm
Potrebno višino pa izračunamo: želena višina + 3 cm
V mojem primeru sta to bila dva kosa po 10,8 cm x 17 cm. Nato zapognemo, zalikamo in zašijemo 2 centimetrski zgornji rob na obeh kosih blaga. Sledi šivanje stranskih šivov, a le do zapognjenega robu zgoraj. Bilo bi malce nerodno, če bi zašili tudi luknje za trak. Za stranski šiv je predviden 1 cm roba na vsaki strani.
8. Sedaj ta zgornji del mošnjička prišijemo na spodnjega. Šivamo ročno, tako da zgornji del zapognemo za 1 cm navznoter in prišijemo na spodnjega z zunanje strani (lažje in hitreje).
9. Vstavimo trak. Za ta mošnjiček sem potrebovala trak dolžine 53 cm, ki sem ga odrezala na dva enaka dela. Vsak trak sem vstavila v mošnjiček tako kot prikazuje slika. Na koncu posameznega traku narediš vozel. Mošnjiček je končan.

Okraševanje
Na sam trak sem nadela
poseben obroček za
izdelovanje ogrlic in ga okrasila
z mašno v drugi barvi.



Bilo bi zelo dolgočasno, če bi vsi mošnjički izgledali enako, zato je okraševanje že skoraj nujno potrebno. Možnosti so neskončne: lepljenje kristalčkov, cvetja ali šivanje perl, gumbkov, našitkov ali drugega okrasja.
Okrasimo lahko tudi sam trak, s katerim mošnjiček zapiramo.

Pri dnu mošnjička sem našila perle in kamenčke ter jih
prekrila z okrasnim trakom.



Ni komentarjev:

Objavite komentar