četrtek, 5. april 2012

Naravno lepilo za pirhe


Pokrila sem že temo barvanja jajc z naravnimi barvili in kako dobiti učinek matrice (motiva) na pirhu, na priprošnjo nekega zagrizenega ustvarjalca pa sem se odločila, da na hitro spišem še blog o naravnem lepilu, ker zagotovo ni edini, ki ga to zanima.

Torej, s kakšnim lepilom lepiti na lupino jajca barvanega z naravnim barvilom? S prav posebnim magičnim lepilom, s katerim smo nekateri packali še kot otroci. Najboljše pri tem lepilu pa je, da si ga lahko naredimo kar sami doma, če imamo na razpolago vsaj malo moke in nekaj vode. Bolj naravnega lepila od tega ne boste našli. Na jajčno lupino je uspešno prilepil papir, tekstil, kristalčke in ostanke jajčne lupine (za tiste, ki bi radi delali mozaik). Ne verjamete? Poskusite sami!

2 zvrhani žlički moke zmešamo skupaj 6 žličkami vode in dobimo dovolj lepila za več pirhov.

Posebej za namen preizkusa učinkovitosti lepila sem dodatno skuhala še eno jajce (včerajšnje smo namreč že pojedli) in da se ne bi ponavljala v letošnji barvni shemi, sem malo pogledala v svoj hladilnik in shrambo, da bi našla še kakšno naravno barvilo poleg tistih, ki sem jih letos že preizkusila. Ker vam nisem v blogu, kjer sem govorila o naravnih barvilih za jajca, dala dokaza, da špinača res ne obarva pirhove lupine, sem se odločila, da še enkrat poskusim in vam pofotkam rezultat. Ah, ta nesrečna špinača. Voda zelena, bela gumica se je obarvala na zeleno, lupina jajca pa skoraj ista kot prej in to kljub dodatnemu enournemu namakanju po kuhanju (zgleda je res potrebno namakanje čez noč, ampak potem jajc ni več najbolj užiten). Kot da to ne bi bilo dovolj, mi je še jajc med kuhanjem počil in sem tako morala skuhati novega, saj ne morem prikazovati lepljenja na razpočeni lupini!

Toliko o zeleni barvi jajca (skrajno levo), ki se je kuhal v špinačni brozgi. Se je pa tokrat bolje odrezala
kurkuma in jajce lepo enakomerno obarvala v oranžno-rjavi barvi (skrajno desno).
Tokrat sem jajce kuhala brez kisa in z večjo količino kurkume.

Ker sem imela en neuspešen poskus za danes dovolj, sem pustila rdečo papriko v prahu tam med začimbami, kave si nisem upala še enkrat natresti v lonec po tistem, ko mi je strasten pivec kofetov včeraj povedal, da sem jajc kuhala v eni izmed najboljših kav (kako naj to vem, če pa ne pijem kave?!), zato sem raje še enkrat posegla po zanesljivem prahu kurkume, za kar sem sedaj, ko gledam ta pobarvan jajc, neizmerno hvaležna.

Sedaj si pa poglejmo materialne dokaze o učinkovitosti naravnega lepila:

Lepljenje papirja. Drži.
Lepljenje lupine (mozaik tehnika). Drži.
Lepljenje tekstila. Drži.
Lepljenje kristalčkov. Drži.

Vse, ki boste karkoli lepili s tem naravnim lepilom, opozarjam, da lepilo ostane bele barve, tudi ko se posuši. Zato je potrebno delati izredno previdno in natančno. Jaz se nisem posebno trudila pri tem jajcu, ker sem pač hitela, po drugi strani pa je hkrati to čudovita priložnost, da vidite, kako bi jajce zgledalo, če vam nekaj lepila uide izpod papirja, kristalčkov in drugih zadev, ki bi jih lepili na jajce.

Dolžna sem vam še omeniti, da to ni super lepilo, ki bi vzdržalo utež ene tone, tako da ne mečite svojih pirhov ob steno, ker tako močno pa to lepilo spet ne drži.


Ni komentarjev:

Objavite komentar