ponedeljek, 16. april 2012

Tekstilni virus


Tekstilni virus je poseben virus, ki je začel svoj pohod v šivalnicah nerazvitih držav in se lepil na oblačila nižjega cenovnega razreda, a se je s pomočjo globalizacije, hude konkurence in neskončnega pehanja za dobičkom (sem vštevam tudi selitev proizvodnje v tretje države) začel pasti tudi v šiviljskih delavnicah nekaterih priznanih blagovnih znamk. Vzroka za izbruh sta najbrž dva, in sicer prvi je neizobraženost šiviljske delovne sile, ki bi se ga lahko po mojem skromnem mnenju dokaj enostavno odpravilo že s kakšnim strokovnim tečajem, drugi pa najverjetneje leži v vodstvu, ki od zaposlenih pričakuje, da bodo iz vsake nitke blaga iztisnili še zadnjo kapljo krvi ne meneč se več preveč za kvaliteto končnega produkta. Slednji vzrok je po mojem mnenju praktično nemogoče odpraviti brez sodelovanja nas potrošnikov, saj smo mi tisti, ki smo na koncu pripravljeni kupiti blago s to 'napako'.

O čem pravzaprav govorim? Dvomim, da ste eden izmed tistih srečnežev, ki še nikoli niste nase navlekli 'zapotegnjeno' majico ali spodnji del trenirke, dva kosa oblačil, ki sta najpogosteje na udaru tekstilnega virusa. Govorim namreč o napačnem krojenju majic in hlač.

Z rdečo je označen stranski šiv majice,
ki je nastal po prvem pranju.
Namesto, da bi kvaliteta na tekstilnem področju naraščala zaradi različnih razlogov, ki jih ne bom naštevala, opažam, da postaja čedalje slabša. Naša družinica letno kupi do 30 majic, ki v trgovini na prvi pogled izgledajo brezhibno krojene. Ko pa jih doma vržeš v pralni stroj, pa iz njega potegneš 'zapotegnjeno' majico (nit se poravna v svojo naravno smer laično povedano), ki se za nameček v sušilnem stroju še skrči, in to kljub zagotovilom prodajalke, da se je njihovo blago pred prihodom v trgovino opralo in da napisano na deklaraciji drži za sveto. Da je kupovanje kvalitetne majice lahko prava loterija, sem ugotovila, ko sem kupila več majic iste znamke, barve in modela, pa so nekatere uspešno prestale preizkus pranja, druge pa ne. Kar lahko pomeni, da majice začnejo pravilno krojiti, proti koncu pa kroje zamikajo, da imajo čim manj ostanka blaga pri krojenju, blago napačno pripravijo za ta podvig ali pa je med vso zaposleno srenjo nekje v bližini tega blaga tudi kakšen nekvalificiran delavec.


Majica poravnana glede na stranski šiv.
Najbolj zanimivo pri vsem tem pa je, da kvalitetna izdelava majice sploh ni več odvisna od prodajne cene, saj se mi je že zgodilo, da so majice za 3 € ostale po pranju takšne kot sem jih kupila, medtem ko so majice za 20 € postale prava nočna mora za likanje (od zapotegnjenih rokavov dalje). Takšno majico je tudi težko zložiti, ne da bi nekatere dele vmes ponovno pomečkal (to se nanaša predvsem na rokave). Vse skupaj me iz estetskega vidika niti ne moti, ker se ta 'zapotegnjenost' na koncu niti ne opazi tako zelo, razen če imaš oprijeto majico (zgornja slika in slika desno). Moti pa me prvič to, ker sem jaz tista, ki jih likam in zlagam ter vsakič znova puham od jeze, da sem ponovno zadela ta tekstilni jackpot, in drugič zato, ker vse majice recikliram in iz teh zapotegnjenih majic je praktično nemogoče ukrojiti karkoli novega, razen spodnjih gat. 



Če se tudi vi uvrščate med tiste, ki bi radi vedeli, na kaj biti pozorni že med samim kupovanjem majic, da se izognete tej neljubi 'napaki', si poglejte spodnje slike.

Levo je pravilno krojena majica poravnana glede na stranski šiv. Desno je prikaz poteka glavne niti.
Med kupovanjem bombažnih majic preverite, da niti potekajo v navpični črti.
Glavna nit je dejansko smer tkanja, tisti rebrast vzorec tkanja.
Drugi način pa je, da poiščete eno nit ob stranskem šivu in ji sledite navzgor.
Če nit potuje proti rokavu, je majica najverjetneje pravilno krojena. Če pa nit
potuje proti ovratniku oziroma stran od rokava, pa je majica najverjetneje napačno krojena.

Levo je napačno krojena majica, ki bo imela v trgovini poravnane stranske šive.
Desno pa je prikaz napačno krojene majice, ko se jo enkrat opere.
Prikazan je potek stranskega šiva.
Če je majica napačno krojena, boste to med samim kupovanjem lahko ugotovili
le s sledenjem glavnih niti, pa še to ni nobeno zagotovilo,
da boste domov odnesli pravilno krojeno majico.

Kadarkoli kupujete majico z namenom, da boste nanjo kaj napisali, natisnili ali našili, pa niste prepričani ali se bo po pranju 'zapotegnila' ali ne, jo predhodno operite, polikajte, primite točko pod rokavom na obeh straneh majice, dvignite in pustite, da blago prosto pade in majico položite na ravno površino (lahko se vam zgodi, da bodo stranski šivi sedaj postrani), šele nato podvrzite majico svoji ustvarjalni žilici. Tako se boste izognili težavi, ki jo prikazuje spodnja slika.

Sama sem enkrat naredila poslikavo na napačno krojeno majico (nisem imela časa prati, ker sem majico podarila dve uri kasneje) tako, da sem sledila niti na sredi majice (od zgoraj navzdol ali obratno) in nato postavila sliko pravokotno glede na to nit. Pred pranjem je bil napis na majici popolnoma postrani. Ko sem majico oprala, pa se je napis poravnal, stranski šivi pa obrnili v levo smer.

Napis na novi majici pred pranjem (levo) in napis na majici po pranju (desno).

Seveda pa vam ni treba početi nič od zgoraj naštetega, ampak majico preprosto kupite, operite in jo poskušajte vrniti, če se izkaže, da ne izpolnjuje vaših pričakovanj.


Tekstilni virus je izmišljeno ime za potrebe tega bloga.

Ni komentarjev:

Objavite komentar