četrtek, 19. april 2012

Našitek traktor


Vsaj dvakrat letno sedem za šivalni stroj z namenom, da otrokoma sešijem več kosov pajacev, majic, trenirk ali kratkih hlač. To ne počnem zaradi adrenalinskega užitka, temveč iz nuje. Iz nekega meni neznanega razloga se mi dogaja, da v trgovinah ne dobim majic in hlač v velikosti, ki jo iščem. Če pa jo že najdem, pa so na majicah bodisi mrtvaške glave bodisi … mrtvaške glave. Mrtvaške glave na otroških majicah tri-, štiri- in petletnikov?!? Ne, hvala. Raje zabijem nekaj ur za šivalnim strojem, spravim skupaj ključne kose blaga in nato majico ali hlače spravim iz dolgočasja z motivi, za katere sem prepričana, da bodo mojima otrokoma všeč.

Moj našitek je na desni hlačnici, medtem ko je žepek
zadaj na levi hlačnici. Načeloma ne dajem našitka in
žepka na isto nogo, da je ne bi preveč obtežila.
O tem, kako sešiti trenirko (enkrat tudi majico), bom govorila v enem izmed naslednjih prispevkov, ko bom imela malce več časa, da položim črko na črko in sestavim neko logično in smiselno besedilo, ki bo dejansko pripeljalo do rezultata – hlač. Do takrat pa bom nekaj časa posvetila našitkom. 

Ko sem se seznanila z 'bogato' (beri: revš'no od revš'ne) ponudbo potiskanih, poslikanih in polepljenih majic in hlač, sem ugotovila, da bo še najbolje, če se tega posla lotim kar sama in otroku dam na majico ali hlače natanko tisto, kar obožuje, občuduje ali mu je vsaj všeč. Sprva sem risala, potem pa sem ugotovila, da so našitki trpežnejši in zato se jih v zadnjem času pogosteje poslužujem.

Moj prvi letošnji našitek je traktor. Na žalost samo jaz vem, da našitek predstavlja traktor, vsi ostali so bolj ali manj ugibali, če bi bil mogoče avto. Tisti, ki seveda ne znajo brati. Vendar se ne pustite tako hitro odgnati, kajti ta našitek je vsestransko izobraževalen; lahko se z otrokom igrate igrico »Ugani, kaj vse bi lahko to bilo?«, spodbujate ga k prepoznavanju črk, konec koncev pa tudi skrbite, da se otrok spoznava z abstraktno umetnostjo.

Tukaj najdete krojni načrt. Postopek izdelave pa je dokaj enostaven. Črke izrežete iz blaga, nanje s spodnje strani nalikajte centelin (utrdi našitek in poskrbi, da se ne cefra), jih razvrstite kot je prikazano na krojnem načrtu, prilepite (z lepilom za tekstil!) in na koncu še ročno prišijete (za okras). To slednje je lahko zelo zamuden proces. Večurna nočna zabava. Lahko je tudi dnevna, če nimate otrok, ki vsak trenutek izkoristijo, da skačejo in plezajo po vas. 

Najprej črke nalepite, nato pa še ročno prišijete (za okras).

Domnevnega traktorja pa se lotite na sledeč način: izrežete 4x kolesa, skupaj sešijete dva kosa in napolnite s peno (polnilom). Nato izrežete 2x del motorja, ponovno sešijete kosa skupaj in napolnite s peno. Tako kolesa kot motor lahko poljubno okrasite. Poiščete gumb, ki vam bo služil za volan in vrvico, s katero boste naredili kabino. Gumb prišijte, vrvico pa prilepite kot kaže krojni načrt

Kolesa in motor lahko skupaj sešijete kar s šivalnim strojem (najmanjši cikcak), kar bo še
najhitreje. Na sredini motorja lahko naredite štiri navpične cikcak črte, da motor ne bo izgledal
preveč dolgočasno. Te cikcak črte našijte pred šivanjem obeh kosov skupaj in polnjenjem s peno.

Počakajte, da se vse skupaj posuši in pokažite svoj izdelek otroku. Sprejmite kritiko pogumno in pokončno.


Vse tiste, ki ste spregledali našitek žabic, našitek kolačka na vagončku, našitek bagra s fantkom ali našitek hišk na kolesih pa vabim h kliku na  omenjene povezave!

Ni komentarjev:

Objavite komentar